luni, 15 noiembrie 2010

Pescuit Amator si Retete culinare Hering

 


Rulouri de hering cu legume


Ingrediente 

hering proaspat morcovi praz patrunjel verde vin alb sare, piper, apa, o lingura de ulei lamaie 

Mod de preparare 

Dupa ce am curatat pestele, l-am transformat in fileuri. Am inceput sa-l tai de la coada spre cap, urmarind sira spinarii. Apoi oasele vizibile le-am scos cu ajutorul unei pensete. Am stropit fileurile cu zeama de lamaie si le-am lasat sa se odihneasca. Am taiat legumele, de preferat cat mai subtire ca sa se poata patrunde repede. Apoi pe fiecare file am pus cate un manunchi de legume, l-am infasurat cu grija si am bagat o scobitoare prin peste ca sa nu se desfaca la cuptor. Am sarat si piperat fileurile si le-am asezat intr-o tava in care am turnat un pahar cu apa si o lingura de ulei. Am bagat tava la cuptor cca 15 minute, la 200 de grade C. Am redus focul (cam la 150 grade), am scos tava din cuptor, am turnat vinul si am lasat iar pestele la facut inca 15 minute. 

Mod de servire 

Se servesc cu sos de patrunjel si/sau garnitura de orez.


Hering marinat

 


Timpul de preparare este de ~20 minute, in afara de timpul de marinare, din urmatoarele ingrediente:

# 450-500 g hering
# 1 ceapa rosie mica
# 2 cepe albe
# 1 peperoni proaspat sau murat
# 4 foi de dafin
# 4 boabe de ienibahar
# 1 felie mai grosuta de lamaie
# 2 catei de usturoi
# cateva boabe de piper
# 1 praf de cimbru uscat
# 5 linguri ulei (de masline)
# 5 linguri otet
# 1/2 lingurita oregano
# cateva frunze de patrunjel
# sare dupa gust (1 lingurita rasa)

Curatati cepele, taiati-le in doua, apoi in fasii foarte subtiri pe care le puneti intr-un bol. Stoarceti deasupra felia de lamaie, adaugati toate condimentele, cateii de usturoi taiati, peperoni intreg, ulei, otet, sare si amestecati bine totul. Adaugati bucatile de peste, patrunjel si amestecati usor, ca sa nu se zdrobeasca pestele.


Indesati pestele cu tot cu marinada (baițul) intr-un borcan de 800 ml, puneti capacul si lasati-l in frigider vreo saptamana.



Salata greceasca din hering marinat


Ingrediente 

250 gr hering marinat 200 gr maioneza de casa (facuta din 2 galbenuse, 1 lingura mustar, 100 gr iaurt, ulei) 2 castraveti in otet patrunjel sare, piper dupa gust  

Mod de preparare 

Pestele, castravetii si patrunjelul se toaca marunt. Se amesteca impreuna cu maioneza, se potriveste de sare si piper.


Salata de icre de hering

Ingrediente  

100 g icre hering 500 ml ulei apa minerala zeama de lamaie dupa trebuinta  

Mod de preparare 

Se pun icrele intr-un vas in care se pot freca si se adauga treptat ulei, avand grija sa nu se taie. Apoi se adauga treptat si cate putina apa minerala pentru a le face pufoase si lamaie sa le ia greata. 

Mod de servire

Se serveste rece, cu paine prajita si rosii. 


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

toateBlogurile.ro Certificat Web