joi, 27 decembrie 2012

Pescuit iarna la musca artificiala


Pescuit iarna la musca

Va salut.Iarna a intrat in forta si drumurile in multe parti au fost acoperite de zapada ,dar vad ca gerul ne-a cam lasat.Eu sa fiu sincer nu am iesit din casa poate pe 20 dec ca sa scot ghipsul.Totusi un lucru avem in comun si anume pasiunea pentru pescuit.Sint multi printre dumneavoastra care ar dori sa pescuiasca si iarna la muste artificiale si au dorinta aceasta cum am avut-o si eu si pina sa exersez aveam cam indoieli cu prinsul iarna la musca artificiala,dar dupa mai multe experimente am vazut ca este posibil si cu foarte bune randamente,numai ca trebuie stiut unde trebuie cautat pestele si de ce anume echipament avem nevoie si de ce muste ca si modele si ,arimi de cirlige.In principiu iarna pestii ar trebui sa fie interesati mai mult ca vara de nalucile noastre mai ales ca si la ei s-a rarit hrana in perioada aceasta,deci o musca fie ca este naturala fie ca este artificiala este binevenita si nu se lasa ei pina nu o incearca.Si pescarul nu-si doreste mai mult decit ca pestele sa fie interesat de musca artificiala.

Acum sint mai multe locuri unde va puteti incerca norocul.De exemplu pe riu treaba sta in felul urmator:Avem apa curgatoare cu anumit curent,e bine ca iarna sa cautam locurile cu adincime mai mare pina la 1,5 metri ar fi ideale chiar daca mai sus sau mai jos avem si alte adincimi,adica 50 cm sau 1 metru sau 2 metri.Acum vorbesc de un riu mai mare de 50 metri latime cum este riul Doamnei linga Pitesti la Mall.Pe acest riu mai lat si curentul in jumatate a-ti putea fi ajutati daca aveti si un pod rutier,daca nu ar fi obligatorii cizmele de neopren ca sa intrati in apa,si stiti de ce?Fiindca voblerul cu mustele sau musca dusa de snurul de musca trebuie sa evolueze pe curentul principal dar in zona de jos,aproape de fundul apei,sau la 50 cm de fundul apei,oricum daca ar evolua pe deasupra cu buldo pe aceste ape mai adinci de 1,5 metri nu cred ca a-ti avea rezultate si de aceea trebuie dus amusca in apropierea fundului apei.Daca am cizme piept este ok,merg pe riu si lansez musca cu snurul de musca care acum trebuie sa fie scufundator,eu inca nu am unul dar trebuie sa-mi iau ca simti o mare placere cind ataca musca sub apa.Daca nu am snur este bine sa am o lanseta de 2,10;2,;2,40;2,70 si un vobler scufundator care merge la 2 metri adincime sau 1,5 metri si inainte de vobler am sa pun doua muste artificiale larve de libelula si arunc voblerul 25 de metri si incep recuperarea vioaie si mai inceata si un amestec intre ele,anume dau doaua ture mai repede si 3 mai incet ,sau constant la anumite viteze sa vad cum ii place si apoi continui asa.Ce vreau sa stiti din experienta mea este ca pescuiam pe un riu mic,Neajlov in localitatea Nebuna linga Bucuresti si aveam voblere Salmo pe care vi le recomand,asat daca nu stiti si altele tot asa de bune,si voblerul era scufundator adica daca il puneam usor pe apa se scufunda si mai sint unele plutitoare,dac le pui pe apa stau pe apa si amindoua evoluau la 1,5 metri,dar intr-o zi cind lansam mi s-a agatat intr-un pom ,intr-o ramura si am tras si s-a rupt firul,voblerul a cazut in apa si s-a dus la fund si la luat curentul si nu l-am mai gasit,dar m-am gindit ca daca aveam unul plutitor il recuperam repede si asta va recomand si eu mai bine luati voblere plutitoare ca si acelea merg pina la 1,5 metri si chiar mai jos,mai ales ca daca aveti un pod rutier si dati drumul la vobler 70 metri ca sa-l duca curentul si apoi incepeti recuperarea voblerul trebuie sa fie plutitor altfel nu il va duce curentul.

Deci mustele care merg foarte bine iarna sint larvele de libelula,pun cite doua in montaj in fata voblerului,acum cineva mi-a facut o comanda pentru acest produs si m-am gindit ca este bine sa-l scot la vinzare,adica un montaj cu doua muste pentru iarna care se folosesc cu voblerul, si nu as face acest lucru dar din experimente s-a vazut ca cleanului mai mult ii placeau mustele decit voblerul fiindca la vobler am luat 4 cleni si la muste 10 si cind altiii insistau cu voblerul si nu luau eu luam la mustele din fata voblerului.

Daca aveti riuri mai mici ca latime si cu adincimi mari puteti folosi aceeasi tehnica dar daca apele sint mici pina la jumatate de metru cum sint in zonele de cimpie puteti folosi cu succes buldo de suprafata si mustele mici de 18 si 16,lasati montajul sa curga si unde vedeti activitate de peste incepeti sa faceti pompari catre amonte,adica mici smucituri ca mustele sa plece catre aminte5 cm apoi iar opriti si tot asa va jucati cu ele,daca nu le ataca le lasati mai jos si faceti acelasi lucru,indicat ar fi sa aveti muste cu rosu intens fiindca le plac foarte mult clenilor.Eu chiar am prins la snur si eram foarte bucuros asa pe ape de 50 cm se ridicau si le apucau in gura.Cirligul la mustele de larve de libelula pe care l-am folosit a fost de 12,asta testat de mine ,se poate pune si mai mic dar am fost foarte multumit de 12,mai ales ca si clenii erau rasariti si au gura mare.Acum am firul texytil invizibil si cind am sa ies pe teren am sa fac niste probe pe viu.Acum a mai ramas varianta folosirii mustelor iarna la baraje .

Stiti ca pestii se aduna in numar foarte mare la centralele de baraj fiindca apa la 12 metri adincime este mai calda ,ajungind la 5 grade cu plus si lor le place foarte mult.Acolo situatia este mai simpla se da doar pe verticala si puteti incerca de la muste de 20 pina la 12 mai ales daca sint si bibani mari si salai in zona.In capat puteti pune plumbi dar si lingurite alungite care imita puii de obleti fiindca am vazut filmari cind prind foarte bine salai la dandinete cu aceste lingurite metalizate,albe de 4 ,sau 5 cm si mustele sa vina pe fir.Ce trebuie stiut este faptul ca se poate sa mergeti cum am fost noi la Ipotesti si sa gasiti barajul jos inghetat,si daca nu aveau baietii de acolo niste greutati sa sparga gheata nu aveam cum sa pescuim,e bine sa aveti niste greutati si sfoara ma i lunga pentru acest procedeu si apoi am dat printre sloiuri si am luat 5 kg de biban dar alta era frumusetea cin ii prindeam la muste si pe gerul napraznic nu trebuia sa scot decit virfurile la manusile de neopren ca sa scot musca din gura pestelui si apoi le puneam la loc,dar prietenii mei care dadeau la viermisori se chinuiau mult sa bage de fiecare data cite 3 viermisori in fiecare cirlig fiindca pestele ii distrugea imediat si problema cea mai rea a lor a fost alta,cind era nevoie sa bage larve de libelula sau cind li s-au terminat viermisorii,ca si astea sint niste probleme care afecteaza pescuitul ,la un moment dat te pune sa renunti,oricum mie nu-mi place,de aceea am incercat sa prind si babustile la musca artificiala si daca ma rezolv cu piciorul am inteles ca la barajul Dragasani este babusca la greu,si este momentul sa o incerc la musca mai ales ca la Budeasa prindeam foarte bine dar la Dragasani este foarte multa nu ca la Budeasa,asta am vazut la barajul Dragoiesti unde am luat 7 kg in citeva ore dar dam la viermisori acum vreau sa le incerc al musca fiindca stiu ca le place.In principiu cam asa stau treburile si un mare plus il are si firul textil ,pentru iarna este bun si un blector de carbon care tremura putin cind pestele apuca musca in gura,dar v-am zis de firul textil ca este de baza ca acesta imi transmite orice actiune a pestelui la musca si imediat ii dau intepatura.Va doresc fir intins si daca vreti sa mailamurim vreu lucru este un forum pe site si scrieti un topic nou,va ajut cu placere eu sau prietenii mei din experienta lor.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

toateBlogurile.ro Certificat Web