luni, 27 septembrie 2010

Pescuit Amator si Momeli speciale pentru crap ,


Momeli speciale pentru crap .


Pescuitul crapului ocupa un loc de frunte in topul preferintelor pescarilor sportivi. Cu toate acestea, putini sunt cei care se pot lauda cu capturi record, acestia detinand cateva secrete si tehnici de nadire a locurilor de pescuit atent alese. In toate aceste strategii, momelile si aromele speciale pentru crap joaca un rol determinant. Printre momelile preferate se numara si boilies-urile, care se prezinta sub forma unor sfere de dimensiuni uzuale 8, 14, 16, 18, 21, 24 mm, realizate dintr-un amestec de paste fainoase, aditivi, faina, fibre, proteine, arome si coloranti. Amestecul, realizat dupa retete indelung testate pe diferite specii de crapi, in functie si de particularitatile mediului de viata al acestora, se proceseaza cu ajutorul unor matrite rezultand binecunoscutele boilies. Aceasta momeala este extrem de eficienta pentru pescuitul crapilor dar si al altor specii de pesti, avand proprietatea de a rezista mult timp in apa fara sa se dezintegreze, emanand in acelasi timp un miros foarte tentand pentru crapul cel hraparet.
Cea mai simpla solutie pentru a procura aceasta momeala este aceea de a o cumpara gata facuta de la producatorii specializati. Preturile sunt in general ridicate dar de cele mai multe ori merita. Daca vrem totusi sa facem economii importante de bani, putem sa ne procuram singuri ingredientele necesare de la magazinele specializate. Mai departe totul depinde de indemanarea si inspiratia fiecaruia.
Iata cateva tipuri de boilies si de ingrediente, foarte bune pentru confectionarea boilies-urilor si care pot fi folosite cu mult succes si in prepararea nadelor pentru crap, pe care le-am testat indelung si care pot fi achizitionate de la firma Zziplex din Bucuresti:
- Boilies (Expert crap) 8,14,16, 18, 21 mm - diverse culori si arome: Banane, Vanilie, Tuty Frutti ... ;
- Ingrediente concentrate: Carpix, High Protein Mix, Lactalbumina, Caro Bait Mix, arome-coloranti (prafuri sau lichide), Scopex, BirdFood Liver Spice, Squis-Octopus.
Denumirile acestor ingrediente poate nu spun prea multe celor mai putin familiarizati cu acestea dar, prin cercetarea acestora, cu siguranta veti gasi reteta de care aveti nevoie. Si nu uitati sa va alegeti si matritele (doua placute profilate, de diverse marimi) pentru boilies pentru a va putea prepara cu forte proprii "sferele" omogene aducatoare de crapi.


Retete –boilies .



1.  faina de malai proaspata,dublu macinata prin rasnita de cafea(500gr),unt de arahide(5linguri mari),caseina(3liguri),faina de peste(200gr),gelatina(1lingura dizolvata in apa),5 oua,aroma speciala de boilies,colorant galben.Bilele obtinute se fierb pana ies la suprafata.

2.  gris macinat foarte fin(pulbere 500gr),zahar vanilat(50gr),gelatina(o lingura dizolvata in apa),faina de grau(150gr), aroma de boilies,(optional faina de peste(200gr)).Bilele se fac mai mici pentru ca isi maresc de 2,5ori volumul la fierbere.Se fierb pana ies la suprafata si se lasa la uscat pe o carpa groasa si moale (un burete) ca sa nu se deformeze.

3.   Am macinat niste malai in rasnita de cafea, l-am amestecat cu niste praf de budinca de ciocolata (proportia cam o parte de budinca la doua parti de malai), am mai pus zahar, aroma de ciocolata si putin unt de arahide. Am amestecat toate astea bine si le-am pus la fiert facand o mamaliguta cam moale. Cand s-a racit suficient sa pot pune mana pe ea am framantat-o bine de tot, (s-a facut ca o coca), apoi am facut bilute cu o mini masuta de rulat. Am fiert putin bilutele (stiam ca trebuie fierte pana ies la suprafata dar ale mele nu au iesit) si nu mica mi-a fost mirarea cand am vazut ca au iesit ca un fel de cauciuc. Pe bune ca am dat cu ele de perete si au sarit inapoi. Prima care m-a incurajat a fost pisica mea care a si mancat doua bilute pana sa le pun in frigider. Pe frig rezista foarte bine si nu explodeaza in lanseu iar in apa au rezistat si sase ore fara sa se dizolve sau sa le ciuguleasca pestisorii. Una am tinut-o in borcan si s-a dezintegrat dupa o zi si o noapte.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

toateBlogurile.ro Certificat Web